Sowly to the end - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu Sowly to the end - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu

Sowly to the end

Door: Luc Strikkeling

Blijf op de hoogte en volg Luc

11 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Iedereen

Het aftellen is nu echt begonnen nog een kleine maandje en ik vlieg weer terug naar Nederland. Maar voordat ik terugvlieg eerst nog twee weken stage bij Haukes Construction N.V. dat is in totaal nog maar 10 werkdagen…. En dan na die twee weken mijn vader en zus van het vliegveld afhalen voor nog een mooie vakantie hier in SU.

De maandag was een dagje waarin ik veel in de auto heb gezeten. ’s Morgens nog even op kantoor geweest tot een uurtje of 11, en daarna de mentors richting het vliegveld gebracht. Ook nog even bij Haukes N.V. langs geweest zodat de mentors dat ook nog even gezien hebben voordat ze het vliegtuig instappen. Na het bezoek verder gereden, en mijn eerste boete gekregen hier in Su!! Want hier mag je net zoals in Nederland ook niet te hard rijden. 64 km/h waar je maar 50km/h mag komt neer op een boete van 50 SRD. (€10.90) dus wat dat betreft kun je beter hier te hard rijden dan in Nederland, maar toch het is altijd zonde geld.
Daarna nog even richting het westen gereden een stuk de savanne op. Net niet genoeg tijd om de Pikkie Saron brug te bereiken, maar goed toch een mooie trip gehad. Na het afzetten van de mentors op het vliegveld terug gereden naar de stad, waarna het dagje er alweer op zat.

Dinsdag heb ik de fotorapporten van de Sinabo brug in elkaar gezet op kantoor. Ook nog even richting de brug zelf gereden om daar de laatste foto’s te maken van de neopreen oplegblokken met belasting. Het zag er allemaal goed uit alle scheefstanden zijn opgelost alleen sommige blokken hebben nog steeds meer belasting als andere blokken.
Na een dagje waren de fotorapporten klaar en zijn ze doorgestuurd naar de opdrachtgever, als bewijs van een juiste werkwijze.

Woensdag was ook nog een speciale dag, het wordt namelijk weer eens tijd om wat aan mijn visum te gaan doen. Dus ik weer vol goede moed naar de vreemdelingendienst. (ze zouden me trouwens bellen als mijn visum klaar was, maar niks gehoord) En ja hoor het visum lag netjes op mij te wachten, en wat voor een visum. Driekwart jaar geleden heb ik ooit een aanvraag gedaan voor een stage van 5 maanden bij Haukes Construction N.V. en ik heb uiteindelijk een werkvergunning tot en met 27 januari 2016 gekregen, hahahah!!!
Enkele voorwaarde zijn wel dat ik niet zomaar voor een ander bedrijf hier in Su mag gaan werken, en zodra de werkzaamheden klaar zijn dien ik binnen 24 uur het land te verlaten!!!
Nadat ik mijn visum in ontvangst had genomen vroeg de vrouw achter de balie doodleuk of ik nog mijn geboorteacte bij me had, maarja die heb ik juist in tweevoud bij hun ingeleverd. ‘’Ojaoja’’ ik zou er binnen een week over gebeld worden, want anders kan ik me eigen niet melden bij de CBB, (Centraal Bureau Burgerzaken). Nog twee kantoren aandoen en mijn verblijf hier in Suriname is definitief, goed!!
Na dit avontuur ben ik terug gekeerd naar kantoor, waar ik nog een beetje aan mijn stage opdrachten heb gewerkt.

donderdag en vrijdag ben ik verder gegaan met mijn stage opdrachten en allerlei kleine klusjes tussendoor. Nadat dit allemaal was afgerond heb ik vrijdag avond nog meegedaan aan een potje zaalvoetbal. Zelfs dat kennen ze hier in Su… lekker ouderwets op een houten vloer gevoetbald, SUPER!!!

In het weekend rustig aan gedaan, een beetje in de stad gezeten en voor de rest van het mooie weer genoten. Beetje boodschappen contact opnemen met thuis, daar krijg je het weekend wel mee vol.

Al met al een weekje die niet super spectaculair was maar wel eentje waarbij ik goed opgeschoten ben.


  • 12 Mei 2014 - 19:23

    Helm:

    He Luc,
    We hebben het er gisteren nog over gehad, maar het is net of het nu pas tot me doordringt:
    Nog 10 dagen werken en dan is de stage voorbij! Wat is die tijd omgevlogen. Voor jou, maar ook voor ons!!
    Daarna nog 2 weken een kleine familievacantie. Dat komt ook wel goed. Ik heb al een koffer naar je vader gebracht dus hij kan al beginnen met inpakken.
    Wat bekeuringen betreft, daar kunnen ze hier nog een voorbeeld aan nemen. Ik denk dat zo,'n bekeuring bij ons ongeveer €60,00 kost, of nog meer. Maar net wat je zegd, het blijft jammer geld.....
    Verders je voetbalcarrière weer opgepakt lees ik!! Kon je het nog? Volgens mij was dar hier ook al niet zo,'n succes......:-)
    Veel (werk)plezier weer de komende week, en we horen of lezen wel weer wat er gebeuren gast de komende week.

    Gr. Helm.

  • 12 Mei 2014 - 19:33

    Margreet:

    Hey Luc

    Heb je foto op fb gezien waar je heerlijk in het water zit (ben jaloers)
    De tijd begint inderdaad wel kort te worden daar,maar je hebt nog heerlijk 2 weken vakantie met Renee en je vader ,geniet er nog even van, groetjes vanuit een regenachtig Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 14406

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Afstudeerstage Haukes Construction N.V. Suriname

Landen bezocht: