At the office - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu At the office - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu

At the office

Door: Luc Strikkeling

Blijf op de hoogte en volg Luc

18 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal

Wederom een blog vanuit Suriname, maar met dit keer in het vooruitzicht dat volgende week mijn laatste stageweek is.
De afgelopen week was een weekje op kantoor, weer een hoop nieuwe voorbereidingen getroffen voor het project oost-west verbinding. Nu, op een brug na, de rubberen blokken zijn vervangen gaan we ons focussen op de coating van de bruggen.

Op maandag heb ik nog het een en ander gedaan met betrekking tot mijn stage opdrachten. Her en der nog wat verbeteringen aangebracht. ’s Middags was er een vergadering over het vervolgtraject van het project.
Na alles even duidelijk op een rijtje te hebben gezet zijn er nog een aantal cruciale dingen, die vooraf geregeld moeten worden.

De dinsdag ben ik van start gegaan met de verfbestelling. De bruggen op de oost – west verbinding krijgen namelijk een nieuwe coatingslaag. Met al een paar bruggen gedaan en andere gedeeltelijk heb ik een balans opgemaakt met de hoeveelheid verf per strekkende meter.
Daarna kwam het getal eruit wat nog bijbesteld moet worden, en dat is nog heel wat pffff…
Nadat het dagje erop zat nog even wat boodschappen gedaan bij de choi’s, de look a like AH, zodat ik het weekje weer door kan komen.

Op woensdag heb ik weer een nieuwe poging gedaan wat betreft mijn visum. Het einde van mijn stage is in zicht, dus ik hoop dat ik het laatste stukje van mijn visum ook nog op tijd krijg haha.
Want vorige week heb ik daar mijn telefoonnummer achtergelaten en zodra ze mijn geboorteakte hadden gevonden zouden ze bellen, Yeahh right!! Nooit meer iets van gehoord natuurlijk. Dus maar weer vol goede moed richting de vreemdelingendienst, want ik moet me binnen één week weer bij een andere instantie melden.
Maar er was dus geen geboorteakte gevonden, en ik heb maar weer opnieuw mijn telefoonnummer achtergelaten. Hopelijk volgende week meer geluk!!!
Daarna richting kantoor gegaan en daar nog een beetje verder gewerkt onder ander een planning en wat begrotingen, waarna het dagje weer lekker opschoot.

Donderdag en vrijdag waren niet zo spannend, maar wel productief. De planning afgerond en de verf is besteld, want ook de verf moet uit Nederland overkomen. Dit gebeurt per boot, omdat luchtvracht een te duur grapje wordt. Maar per boot betekent wel dat het een stuk langer onderweg is dan per vliegtuig, goed inplannen dus!!

In het weekend had ik een keertje niks van tevoren gepland, ook een keer lekker!! Maar een besloten om op schoenenjacht te gaan. Moeilijk is dat echt, want er zijn hier schoenenzaken genoeg. Alleen de maat haha een Chinese maat 46 is niet precies hetzelfde als een Europese maat 46, dat past dus niet!! En een maat groter dan 46 ben ik niet tegengekomen. Dus niet geslaagd jammer genoeg.
Voor de rest de zaterdagavond nog lekker op straat geweest en zondags een beetje van de zon genoten, en natuurlijk niet te vergeten dit blogje in elkaar gezet.

Al met al dus weer een lekker weekje gehad. Nu is echt de laatste stageweek in zicht, dus tot en met de vrijdag nog bij Haukes Construction N.V. aan de slag en dan zaterdag mijn vader en zus ophalen van het vliegveld om nog even anderhalve week te genieten van Suriname als vakantieland.

  • 26 Mei 2014 - 15:44

    Margreet:

    Hoi Luc
    Geniet nog van een paar weekjes samen met je vader en zus en dan weer richting Nederland.

    Veel plezier samen groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1163
Totaal aantal bezoekers 14415

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Afstudeerstage Haukes Construction N.V. Suriname

Landen bezocht: