It is still not optimal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu It is still not optimal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu

It is still not optimal

Door: Luc Strikkeling

Blijf op de hoogte en volg Luc

09 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Nederland!!

Ik hoorde dat jullie onderhand ook de zomerkleren aan kunnen trekken, en dat zo vroeg in het jaar Mooi!!!! Jullie gaan het allen niet winnen van Suriname, want hier is de kleine regentijd (een maand later dan gepland) toch echt afgelopen. Deze week steeg de temperatuur dus ook flink, en met weinig bewolking en volle zon is het zweten geblazen!!
Bij het project waar ik bezig ben wil het ook nog steeds niet opschieten, maar goed ik ben in Su dus veel blijft nieuw een interessant.

Op maandag vertrok ik weer richting de brug, aldaar aangekomen was de waterstand van de kreek te hoog om onder de brug te werken. Wat eigenlijk betekent dat we weer moesten wachten, maar we hebben ons van de goeie kant laten zien en de opslagwagen opgeruimd. Na eerst alles uit de wagen gegooid te hebben kon het vegen beginnen. Ook meteen alles uitgezocht wat we niet meer nodig hadden het makkelijke hiervan in Suriname is dat ze het meteen in de fik steken, weg is weg haha. Eenmaal de container weer ingericht was de waterstand aan het zakken en konden we de brug gaan liften, waarna andere mensen de liggers van de brug weer egaal gingen maken.
In de middag kregen we goed nieuws namelijk dat we de vijzels aan de ene kant van de brug mochten verwijderen en mochten plaatsen onder de derde brug. De derde brug waar vorige week een stuk beton van was gevallen tijdens het liften ging dit keer niet verder kapot. Het zag er zelfs goed uit volgens de inspectie!!!!

De dinsdag waren we rond 9:00 uur op locatie want ons werd verteld dat dan de waterstand laag genoeg zou zijn om te werken, nou mooi NIET. Maar gelukkig wel wat voorbereidingen kunnen treffen zodat we ’s middags gemakkelijk de rubberen blokken onder de brug kunnen plaatsen. Nadat de laatste stukken van de brug egaal waren gemaakt, en de opdrachtgever weer aanwezig was konden we de rubberen blokken opnieuw plaatsen. Voor het gevoel ging het ook dit keer weer goed. Maarja het resultaat kun je niet zien, we moeten 24 uur wachten, dus morgen hebben we de uitslag. Nadat de blokken om 16:30 geplaatst waren zijn we terug gereden naar Paramaribo. Met de afspraak dat we morgen pas om twee uur aanwezig zijn, heb ik ’s avonds nog even een poolavond meegepakt. Na wat grote blunders ging het beter en beter, met zelfs bijna wat overwinningen… jammer genoeg bleef het bij BIJNA!!!!

De woensdag is ontkistingsdag, maar dat kan pas ’s middags. Dus heb ik in de ochtend een kappertje opgezocht die eens even korte mette heeft gemaakt met mijn warme lange kapsel!! Voor 20 SRD (nog geen € 5,-) hebben ze me haren geknipt en me baartje geschoren haha, dat is nog eens een goeie deal!!! Wel goed stilzitten want zo’n groot mes wil ik niet door me keel hebben!! Daarna nog wat boodschappen gedaan en ’s middags was het weer tijd om aan het werk te gaan.
Bij de brug aangekomen konden we de 7 opleg punten gaan ontkisten en wat bleek!!!! 5 waren er goed en 2 niet. Nou dan zakt op een gegeven moment de moet wel heel diep in de schoenen.. Herstellen van de twee punten was geen optie, dat betekent dus dat de 2 punten opnieuw moeten!! Daarna weer richting Paramaribo gereden, maar omdat de tank bijna leeg was bij een pomp gestopt. Eerst gevraagd of ik kon pinnen, JA dat ging wel vertelde die, haha, ik al met wat argwaan na binnen, en terecht want mijn pinpas werd niet geaccepteerd. Iedereen overstuur, maar uiteindelijk toch een pinautomaat gevonden waar ik geld kon trekken, en zodoende alsnog contant afgerekend!

Op donderdag was het tijd om de laatste twee opleg punten te herstellen 's morgens eerst nog op kantoor geweest waar ik eindelijk de bedrijfstelefoon met Surinaams nummer heb gekregen!!! Een hele mooie oerdegelijke, Nokia
Daarna weer richting de brug met nog wat hakwerk en de kit rand die nog hard moest worden hadden we de rubbers er om 16:00 uur onder!!
’s Avonds opnieuw naar het poolcafe geweest, dit keer met andere mensen. Maar wederom bracht ik het er niet goed vanaf en bleef het bij verliezen. Heel af en toe door fout van de tegenstander zat er toch winst in, maarja die telt niet vind ik!!

De vrijdag was het weer tijd om naar de brug af te reizen, om de twee oplegpunten die we opnieuw gedaan hebben te ontkisten. En ALWEER afgekeurd !!#$#*@. Na een overleg met de opdrachtgever besloten om de volgende dag de epoxy maar weer te verwijderen!!

De zaterdagmorgen richting de brug om de epoxy eraf te halen, daarna overleg met de opdrachtgever wat nu de beste oplossing is. Want na drie mislukte pogingen zijn alle optie al een keer over de tafel gegooid.
Nu is er besloten eerst een herstel mortel toe te passen en vervolgens de epoxy, dan MOET het goedkomen!!! MAAR er moet wel eerst een goedkeuring komen over de specificaties voordat we verder mogen, dus dat wordt pas ergens maandagmiddag ppfff..
Zaterdagavond zijn we nog uit wezen eten, bij een soort van Chinees. Ze noemen het hier anders, maar als er bami en nasi op tafel komt te staan dan noem ik het toch al snel een Chinees. Waar al die kleine Aziatische mensen dat eten laten, Joost mag het weten, maar wij kregen de schalen niet leeg. Gelukkig konden we het mee naar huis nemen zodat we morgen er ook nog van kunnen eten.

Op de zondag was rustdag en, ben ik richting de dragracebaan geweest waar een aantal auto’s maar voornamelijk motoren de strijdt aan gingen wie er het snelste was. Na wat bruut geweld gezien te hebben zijn we doorgereden tot ver het binnenland in, wat is de Natuur daar toch gaaf. Zo krijg ik nog meer zin om eens een paar dagen het binnenland in te trekken en back to basic te gaan!! Maar voorlopig wil ik eerst ‘’het hoofdpijnproject’’ afronden, zodat ik het van begin tot eind heb meegemaakt.

Wat mij betreft was het weer een prima weekje in Suriname, als het project nu ook nog de goede kant op gaat dan kan het helemaal niet meer stuk. Ik ben benieuwd hoe aankomende week gaat verlopen, maar zoals altijd hou ik jullie ervan op de hoogte!!

Gr. Luc uit Su!!!

  • 13 Maart 2014 - 19:24

    Helm:

    Ha Luc,

    Een beetje een late reactie deze week, maar het lukte niet eerder!
    Het schiet niet op met het liften en repareren van die bruggen. Maar je hebt nog een paar weeken, dus tegen de tijd dat je teruggaat, kan het wel geregeld zijn.

    Naar een Surinaamse kapper geweest, daar zal je wel van opgeknapt zijn!! (Als je tenminste stil hebt gezeten!!) Ik heb dat een keer in Italië gedaan, maar als je dat mes van die Barbier zag waar hij me mee ging scheren, dan blijf je vanzelf doodstil zitten......
    Verders is alles rustig hier. Coen van Eck is overleden, hij is vandaag begraven. Was een neef van Opa en een broer van Fred.
    Morgen nog een container inleveren in Duisburg en dan maar weer richting het weekend.
    En dan Maandag een belangrijke dag, ik heb er zelfs een snipperdag voor over.
    Zondag de hele dag slingers ophangen
    Zie het volgende verslag wel weer verschijnen.
    Veel (werk) plezier nog.

    Gr. Helm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 14433

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Afstudeerstage Haukes Construction N.V. Suriname

Landen bezocht: