Finally in Surinam!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu Finally in Surinam!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu

Finally in Surinam!!

Door: Luc Strikkeling

Blijf op de hoogte en volg Luc

05 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo alle nieuwe lezers van mijn blog,

eindelijk ben ik dan in Suriname aangekomen, maar het ging niet zonder slag of stoot zeg, pfff. maar gelukkig ik BEN ER!!!

Na een paar hectische dagen is het dan toch eindelijk gelukt, ik heb mijn visum. Vrijdag 03-01-2013 om 15:00, een dag voor vertrek, kreeg ik een telefoontje van de Surinaamse ambassade dat mijn visumaanvraag was goedgekeurd.
Met een uitzondering op de regel mocht ik diezelfde dag mijn inreisvisum komen ophalen om 16:30. (normaal gesproken zitten het consulaat om 15:00 dicht). Na 10 minuutjes in het consulaat geweest te zijn weer als een speer naar huis waar al enkele familieleden zaten te wachten om me uit te zwaaien.

Eenmaal de zaterdag, vertrekdag, liep alles op rolletjes. In de auto richting Schiphol was ik ruim op tijd voor de vlucht. Met nog een koppie koffie en afscheid van vader, moeder en zus was het dan echt tijd om door de douane te gaan richting de gate. Met driekwartier vertraging was het vliegtuig toch nog op tijd in Suriname.
Maar wat een vlucht hééé, 8,5 uur in een vliegtuigstoel geklemd haha. Gelukkig had ik films, mijn buurman en de goede service van de KLM. De landing in Suriname verliep vlekkeloos en aan het eind van de landingsbaan netjes omkeren om terug te taxiën toch wel vreemd.
Nog een uurtje wachten voordat ik door de douane heen was, maar dan heb je ook zeker wat, palmbomen, vreemde dierengeluiden, een lekker zonnetje en auto’s aan de linker kant van de weg!!?!!??

Met een prima service van mijn stagebegeleider gingen we op weg richting Paramaribo, waar ik erachter kwam dat ik voorlopig in een resort zal verblijven genaamd oxygen resort Paramaribo!! Dat had ik dus totaal niet verwacht, maar… het is hier FANTASTISCH!!

Voor de verder rest ga ik er voor zorgen (en ik hoop dat het lukt) om elke week een blogje te plaatsen hier op deze site, met al mijn avonturen die ik meemaak hier in SU!!!

Zo en dan morgen maar eens naar Haukes Construction N.V. toe mijn stage bedrijf, ik ben benieuwd hoe aankomende week daar zal gaan verlopen…

Gr. Luc

  • 06 Januari 2014 - 07:28

    Janny:

    Heel veel succes maar vooral plezier daar!!

  • 06 Januari 2014 - 07:29

    Helm:

    Mooi voor elkaar Luc. Doe de familie daar de groeten, en we blijven je avonturen volgen vanuit de polder. Gr. Helm.

  • 06 Januari 2014 - 09:36

    Theo En Tonny Peeters:

    Luc wij wensen je heel veel succes!!!!
    Doe de groeten van ons aan Helmuth en Jeroen.

  • 06 Januari 2014 - 12:44

    Marieke:

    Hallo Luc wat leuk om te lezen zo ver weg en toch kortbij. Resort leuk zwembad heb je ook goed weer. Geniet ervan ik blijf je volgen groetjes marieke

  • 06 Januari 2014 - 12:46

    Marieke:

    Ik had een put teveel dit is het goede adres

  • 06 Januari 2014 - 14:21

    Trudy En Frans:

    Hallo Luc, tjesus dat ziet er goed uit!! Mooi dat je een goede vlucht hebt gehad. Na 8.5 uurtjes ben je in ieder geval verzekerd van goed weer, hééééérlijk.
    Nu maar hopen dat je lekker aan de slag kunt en natuurlijk je ei daar kwijt kunt,dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Menig leerling zou hier zo maar jaloers op kunnen zijn ;-)!
    Geniet ervan, doe je ding en have fun!
    We blijven je volgen en wachten natuurlijk op je foto's!
    Groetjes van ons allemaal

  • 06 Januari 2014 - 21:00

    Margreet Strikkeling:

    Hoi Luc mooi resort ziet er prachtig uit geniet ervan ,groetjes vanuit Groesbeek

  • 07 Januari 2014 - 14:59

    Brenda Portier:

    Hoi Luc,
    Heb net met plezier je verslag op je site gelezen. Het zou leuk zijn als je met regelmaat een stukje schrijft! Dat we jaloers zijn, hoef ik je eigenlijk niet te vertellen.......
    Erg fijn dat alles voor je stage toch op tijd geregeld was!
    Luc, heel veel succes en vooral genieten van je periode daar!
    Ik blijf je volgen.....
    groetjes,
    Brenda (Koning Willem I College)

  • 08 Januari 2014 - 12:09

    Kees:

    Hoi luc heb je noch koude handen. Hier in nederland is het weer heel zacht .De handel in duitsland is heel rustig . De kabouter mis je . groetjes je weet wel .Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 08 Januari 2014 - 12:46

    Geert Timmermans:

    Hoi Luc,

    ik ken je via je vader, ben een collega van je vader.
    Je vader komt niet uitgepraat over jou avontuur in Suriname, leuk!
    Ik wens je heel veel plezier en succes met je avontuur.

    Geniet er bewust van en....pluk de dag!

    Groet,

    Geert Timmermans

  • 09 Januari 2014 - 12:23

    Hennie Embregts:

    Hallo Luc,

    Wat een leuk stukje heb je geschreven. Hopelijk volgen er meerdere.
    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad al was het een lange zit voor je.
    En verblijven op een resort in Suriname met een super klimaat zal ook geen straf zijn hahaha
    Veel succes met de stage en ik kijk uit naar het volgende verslag en foto's.

    Groetjes,
    Hennie Embregts
    Koning Willem I College

  • 21 Februari 2014 - 13:48

    Pien:

    hoi Luc,

    hier ben ik weer Pien je allerliefste nichtje.
    nu begrijp ik pas wat je daar in suriname doet het was elke keer niet zo dijdelijk ik hoop dat je nog een leuke tijd krijgt


    doei alweer van je liefste nichtje PIEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 871
Totaal aantal bezoekers 14432

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Afstudeerstage Haukes Construction N.V. Suriname

Landen bezocht: