New project, new location - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu New project, new location - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Luc Strikkeling - WaarBenJij.nu

New project, new location

Door: Luc Strikkeling

Blijf op de hoogte en volg Luc

30 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Het weekje zit er al weer op, op het moment heerlijk mijn blogje aan het typen bij 30 graden en een lekker muziekje.. Ik hoorde dat in Nederland de zon zich ook heeft laten zien, iedereen al lekker op h't terras???

Maandag zijn we weer verder gegaan met het ondertussen beroemde hoofdpijnproject. Gelukkig gaat het nu de goede kant op, want met de goedkeuring van een kant van de brug, en het herstelwerk dat er goed uit ziet, kan er vandaag niks meer mis gaan!!!
In de ochtend nog aan wat fotorapportjes gewerkt, want we zijn NIET van plan de brug weer te liften omdat er documentatie zou ontbreken.
Na het maken van de rapportjes nog even wat boodschappen gedaan, om vervolgens mijn weg te vervolgen naar de brug.
Aldaar aangekomen was het nog even wachten op de opdrachtgever, maar ook die was mooi op tijd. Snel even een ‘’Final Inspection’’ en de handtekeningen werden (opnieuw) gezet. Kijk dat is mooi, nu snel alle vijzels onder de brug uit en alles afronden.
Voorlopig zit dit project er dus op, Met nog geen conclusie over de derde brug (waar een stuk beton onderuit is gevallen), wordt er voorlopig niks meer gevijzeld, en kan dus ook de laatste overgebleven man van ALE, na een aantal omboekingen van zijn vliegticket, weer richting Nederland.

Op dinsdag voor de laatste maal naar de brug toe, omdat de brug nu al een halve dag op de opleg blokken rust, is het tijd voor de laatste fotoronde. Het resultaat mag er wezen. Alle blokken hebben nu een rechtstandige belasting, alleen de ene wat meer als de ander, maar dat is acceptabel gelukkig!!!
Ook alle spullen van het vijzelen terug opgeborgen in de kisten, want ook al gaat de engineer weg, de spullen blijven hier in Suriname voor de laatste brug. Er mag dus niks ontbreken!! Eenmaal alle spullen opgeborgen terug gereden naar kantoor, waar ik de laatste twee fotorapporten in elkaar heb gezet.

Op de woensdag ben ik naar een nieuw project gegaan, en wat voorn project!! Er moet namelijk een 5.6 kilometer lang weg aangelegd worden in the middle of nowhere. Dat belooft dus wat te worden. Allereerst zijn er wat meetpunten op de bestaande weg uitgezet, zodat er in ieder geval een aantal oriëntatiepunten zijn. Met deze punten wordt daarna de as van de weg uitgezet in de bushbush. In de middag waren we klaar met uitzetten en ben ik nog even verder gegaan met mijn stage opdrachten.

De donderdag was een speciaal dagje, ik ging namelijk de goudmijn in!! Haukes is namelijk druk bezig in de goudmijn met grondwerk, weg onderhoud en transport.
Eenmaal langs de security kwamen we uit in een uitgestrekt gebied waar je U tegen zegt, die mijn is echt immens groot.
In de goudmijn (niet ondergronds) een mooie rondleiding gehad en natuurlijk wat fotootjes geschoten. Na de rondleiding nog lekker een hapje gegeten, en toen was het alweer tijd om terug te gaan richting de stad.
Nog even de engineer van ALE naar het vliegveld gebracht en toen was het dagje alweer voorbij!!

Vrijdags was oriëntatie dag. Ik ben namelijk een dagje met de projectleider mee geweest. Allereerst zijn we naar een meeting geweest die, jammer genoeg, in het mooie Surinaamse taaltje was. Ik kon er dus niet veel van maken haha.
Daarna doorgereden naar een lateriet weg die geïnspecteerd moest worden omdat er een bus van de weg was geraakt. Eigenlijk viel er niet veel op aan te merken, dus hebben we een paar foto’s gemaakt en zijn we weer weg gegaan.
Na weer een stukje rijden kwamen we aan bij mijn nieuwe project genaamd Carolina verbindingsweg. De landmeters waren al druk bezig met het uitzetten van de as van de weg, en een graafmachine was al bezig met bush clearing. Dat ziet er wel echt gaaf uit hoe zo’n graafmachine bomen als luciferhoutjes omver duwt!!
Na even te hebben gekeken na de werkzaamheden, het bestek meegenomen naar kantoor en het daar doorgelezen, zodat ik ook inhoudelijk weet waar het werk over gaat. En een primeur voor Suriname, ze gaan horizontale drainagebuizen aanleggen op dit project hehe!!!!

Het weekend was na een aantal weken een keer heerlijk rustig. Beetje van de Surinaamse zon genoten en geprobeerd een beetje bij te kleuren, maar de enigste kleur die ik krijg is rood, en da is nie goei!!! Dus de volgende dag maar lekker in de schaduw gezeten en wat filmpjes gekeken. Prima vol te houden Dus!!

Hopelijk ga ik een mooi weekje tegemoet, met een project wat lekkerder loopt als het vorige project, slechter kan haast niet dus dat moet goed komen!!

Gr. Luc



  • 30 Maart 2014 - 19:34

    Helm:

    Zo Luc, het eerste project eindelijk afgerond op 1 brug na. Maar even afwachten hoe dat verder gaat.
    Het volgende project ziet er ook goed uit, een stukje weg aanleggen in de bush-bush. Mag geen probleem zijn toch:-):-)

    Hier is alles weer rustig, de lichtoptocht is Vrijdagavond geweest, maar ik heb er niets van gezien. Ik hoorde wel dat het niet druk was met kijkers en een rustige bedoeling was. Over Groesbeek heb ik verder niets gehoord. Er zullen wel,foto's staan op de site van Henk Baron denk ik.

    Morgen weer met containers op pad door het schoone Duitse land, de zon is hier ook volop aanwezig, dat rijd dus rustig relaxt met de airco op een graadje of 18.

    Succes met je volgende project.

    Gr. Helm.

  • 02 April 2014 - 13:00

    Marijn Tjallinks:

    Ha luc,

    Ik zit ook bij jou op school alleen op de bouwkundige kant, Is er bij je oom/vader/neef of wie de eigenaar van het grote N.V. bedrijf is ook plaats voor bouwkunde studenten?

    mvg,

    Marijn Tjallinks
    Student bouwkunde
    PO02ba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 14428

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Afstudeerstage Haukes Construction N.V. Suriname

Landen bezocht: